HTML

Leven in Antwerpen

Erasmusos elmenyek Antwerpenben. Csodalkozas, nevetes, bosszankodas a flamandokon.

Friss topikok

  • Dutchmeid: @Pityusz: Ik heb geen flauw idee of het UHT was. De a dobozos tejek nem azok mind? Es amugy nem fe... (2009.07.23. 15:54) Pillanatkep
  • Dutchmeid: @symore: min mulatsz? (2009.07.08. 12:25) Tulpart
  • symore: Igen csendben vagy Te lyány. Írjál okosakat:) (2008.11.03. 22:27) Egyetemi elet

Linkblog

Tulpart

2009.07.07. 15:33 Dutchmeid

Mar epp' indulni akartam haza a konyvtarbol, de szakad az eso. Pedig mar megtortem, vettem esernyot is  egy par hete. (egeszen addig viszonylag szarazon megusztam a belga idojaras kedves megnyilvanulasait) De ez a mostani eso meg esernyovel is undorito. Igy visszabattyogtam, es irok uj bejegyzest, amit szerintem senki nem fog elolvasni, amit meg is erdemlek, mert sose irok semmit.... (de irhatnekom van, ugyhogy nem erdekel ki mindenki nem olvassa)

Szoval tulpart. A Schelde tulpartja, leven hogy itt az folyik. Az mar az elejen feltunt, hogy hid nincs. De valahogy nem izgattam magam rajta, mert lattam, hogy Lineroeveren (ez a balpart) nincsen semmi paneleken kivul... Az meg ugye nem tul erdekes. A terkepen az feltunt, hogy van a Scheldere rajzolva egy vonal, es oda van irva hogy Voetgangerstunnel, de nem forditottam le hogy mi ez, meg talan akkor meg nem ismertem a tunnel szot, de en tovabbra is hidat hianyoltam, es nem ertettem, miert nem latom azt a valamit, amin at lehet jutni. Mert hat nalunk szep nagy hidak vannak. (es meg alllitjak egyesek, hogy a kultura, a kornyezet amiben felnovunk, nem hatarozza meg a nyelvunket, gondolkodasunkat...)

Igy aztan vagy ket hete az ujdonsag erejevel hatott ram, amikor Istvan Linkeroeverre invitalt. Rogton elkezdtem gondolkozni, hogy van-e meg villamos, mert azt mar tudtam, hogy nemely villamos atmegy, szerintem addigra mar azt is realizaltam, hogy ok alaguton mennek, de ezt megkonnyitette, hogy a varosban is mennek a fold alatt. (meg otthon is van a Duna alatt metro...) De Istvan kozolte, hogy nem, nem villamossal megyunk, es ekozben eleg jot mulatott rajtam...

A Schelde alatt ugyanis gyalogos- es biciklis alagut (is) van. Le kell liftezni vagy mozgolepcsozni 30 metert, es ott egy alagut amin at lehet setalni, ill biciklivel szaguldani, ha biciklis flamand vagy. A lift amugy marha nagy.A falra asszem az van irva, hogy 80 ember fer bele, de persze ettol kevesebb a maximum, mert rendszerint van biciklijuk is. Az alagut elmenyet minden bizonnyal a nemsokkal elotte elfogyasztott ket Westmalle is emelte, de tenyleg erdekes volt. Nem tudom miert. Egy egyszeru feher csempes folyoso, ahol eljutsz A-bol B-e. Talan az hogy gyalog, az volt erdekes. Aztan azota mar mozgolepcsoztem is, ami meg azert erdekes, mert kepek vannak a falon az alagut letrejoveserol :) A forduloban meg (ket reszes a mozgolepcso - a melyebb kb. olyan mely mint a Nyugatinal a mozgolepcso, a masik joval kisebb) van egy projektor, ami az alagut torteneseit vetiti a falra (hogy a pillanatnyit vagy felvetelt, nem tudom...)

Linkeroveren semmi extra nincs. Atnezel, latsz egy katedralist, meg egy csunya KBC tornyot, aztan ennyi. Jo, meg persze a parti epuleteket, amit ugy odahajigaltak teljesen kulonbozo stilusban. Szuz-Maria szobros melle egy (kb)szocrealt.... Az ejszakai fenyekkel kicsit jobb, de a Duna parti kilatassal akar Pestrol akar Budarol nezel at a masik oldalra koszonoviszonyban sincs. De lehet hogy csak a honvagy beszel most belolem...

 

 

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://belgische-noten.blog.hu/api/trackback/id/tr951232148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása